Вы просматриваете Главная > Методист рекомендує > Креативні і сучасні форми роботи в сучасній бібліотеці

Креативні і сучасні форми роботи в сучасній бібліотеці

  1.Проекти:

 – «Чарівний рюкзачок», «Синя валізка», Сторісек – це проекти, направлені  на ранній розвиток читачів, адресовані дітям і їх батькам.

 – Сторісек (в перекладі з англійської – «мішок історій») – це справжній полотняний мішок, всередині якого знаходиться гарно ілюстрована дитяча книга з додатковими матеріалами: м’якими іграшками, науково-популярними книгами за обраною темою, аудіокнигами, СД-дисками, мовними іграми, шпаргалками для батьків. Все це допомагає «оживити» книгу.

 2.Акції:

 – «Бібліоніч»

 – «Бібліотечні сутінки»

 – «Буккросинг»

 – «Лібмоб»

«Підвішена книга». Суть цієї акції – популяризація читання. Будь-який читач може на один тиждень «підвісити»  свою найулюбленішу книгу зі своїм відгуком, рецензією. Акцію можна проводити не тільки у стінах бібліотеки, а і в онлайні – на сторінках соцмереж. Рекомендують  проводити цю акцію приблизно 3 місяці, а за результатами проведення можна скласти рекомендаційні списки улюблених книжок активних читачів-учасників, а також скласти рейтинг най-най-цікавіших книг вашої бібліотеки. Результат акції – активізація читання, збільшення кількості книговидач на абонементі; складення читацьких рейтингів найцікавіших книг і найактивніших читачів, проведення творчих конкурсів за самими читаючими книгами.

 – Флешмоб

 – Бібліо-кросс – акція, спрямована на залучення до  читання книг з однієї тематики, або за конкретний час. Виграє той читач, який прочитає найбільшу кількість книг.

 3. Наочна пропаганда, Виставки:

 – Виставки однієї книги;

 – Виставки – інсталяції з будь-якої теми;

 4. Огляди, Реклама книги, бібліотеки:

 – Бібліофреш – (від англійського слова fresh – свіжий) – бібліографічний огляд новинок.

 – Бібліошопінг , Книжковий аукціон – ігрова форма реклами книги. Кожен учасник представляє по одній раніше прочитаній книзі так, щоб у присутніх виникло бажання її «купити» – прочитати. Виграє той, хто набрав найбільше голосів учасників.

 – Бібліокафе або книжкове кафе – ігровий варіант інформаційної роботи зі старшокласниками, де на «закуску» подають пізнавальну літературу, на «основну страву» можна запропонувати  найцікавіші книги вашого фонду (як класику, так і сучасну літературу), а на десерт – найновіші книги.

 – Флешбук – презентація чи знайомство з цікавими книгами за допомогою ілюстрацій, особистих вражень про книгу.

 – Книжковий дрес-код – форма бібліотечного заходу, під час якого презентують саме ті книги, які можна вважати обов’язковою складовою сучасної людини.

 – Буктрейлер – невеликий відеоролик, який включає в себе найяскравіші моменти книги, візуалізує її зміст. Основне завдання – представити читачеві книгу і рекомендувати її до прочитання. Тривалість букрейлера – не більше 3-х хвилин.

 – Бібліотечне графіті –  якщо є можливість, можна запропонувати своїм активним читачам прикрасити стіни бібліотеки чи книжкові полиці власними малюнками. Це буде і реклама книги чи улюбленого героя, і реклама бібліотеки, адже діти будуть передавати інформацію про свою «творчість» друзям, батькам, однокласникам.

 5. Масова робота:

 – Библіо-Квест («пошук»),  Бібліо-Кешинг (сховище) , Бібліо-занурення,      Бібліо-Бродилки – інтерактивні пригодницькі ігри, учасники яких пересуваються пунктами, знаходять і виконують завдання, долають перешкоди в рамках загального сценарію. Та група учасників, яка досягає фінішу першою – отримує змогу розгадати головну таємницю і отримати супер-приз. Бібліо-занурення має відмінність: команди учасники відшукують інформацію, кожна за своєю темою, у будь-яких джерелах. Наприклад: тема «Метелики» – команда шукає все про метеликів у книгах, періодиці, інтернеті, електронному каталозі….

 – Літературна Печа-куча (у перекладі з японської – «болтовня») – це представлення коротких доповідей, спеціально обмежених за формою і тривалістю. Літературна печа-куча проходить у традиційному форматі: учасники готують доповіді, доповнюючи їх яскравими презентаціями із 20 слайдів. Час для показу і представлення одного слайду 20 секунд. Тож виступ одного учасника займає приблизно 6-7 хвилин. Теми виступів можуть бути найрізноманітнішими і від улюблених книг чи героїв до улюбленого хобі. Між виступами учасників аудиторія може обмінюватися думками чи ставити запитання.

 – Літературний ярмарок – комплекс невеликих, але різнопланових заходів, які проходять одночасно. Це можуть біти вікторини, конкурси, зустрічі з цікавими людьми, номери художньої самодіяльності, ігри, розіграші призів.

 – Книжковий, поетичний батл, батл цікавих фактів – змагання між окремими читачами, кожен з яких «захищає» свою книгу, вірш чи цікавий факт.  Може проводитися за певною темою.

 – Бібліотечний журфікс –  зустрічі з цікавими людьми різноманітних професій, які проводяться в один, заздалегідь обраний день, і супроводжуються широкою рекламою.

 – Бібліотечний Nonstop –  під час цього заходу бібліотека протягом дня представляє собою майданчик для відкритого інтерактивного спілкування з цікавими творчими людьми.

 – Скайп-спілкування, скайп-зустрічі – проходять у форматі зустрічі  читачів з читачами, читачів з письменниками.

 – Літературні, тематичні вечірки – зустрічі друзів, знайомих для обговорення літературних творів, обміну думками і книгами (яких немає у фонді б-ки). Мета заходу – провести зустрічі читачів у дружній, легкій формі.

 – Літературні вибори – захід, присвячений виборам, шляхом голосування за лідера серед літературних героїв. Напередодні потрібно  провести виборчу агітаційну кампанію,  де кандидатами будуть літературні герої – ваші читачі.

 – Літературний пеленг – пошук нових літературних імен, читачів

 – Літературні піжмурки – бібліотекар пропонує читачам – дітям взяти додому і прочитати книги із спеціальної підбірки, де книжки будуть обгорнуті щільним папером і читачі не будуть знати назви книг. Потім можна провести ігрову програму, де бібліотекарі будуть ставити запитання, а читачі вгадувати і тим самим знайомитися  зі своїми «секретними» книгами. Як варіант, читачі можуть ще й відшукувати книги у фонді бібліотеки.

 – Літературний слем  – форма роботи, спрямована на розвиток творчості читачів. Це літературне змагання, в центрі якого є презентація власних творів, де кожен з учасників читає свої твори у різних номінаціях, отримуючи бали від журі.

6. Бібліотека за межами бібліотеки:

 – Бібліотечний, літературний десант – виїзний захід з метою інформування користувачів про книги, послуги.

 – Бібліотечний бульвар – захід, який проводиться на вулиці з метою реклами книги та читання.

 – Бібліотечні акції.

Відкриття бібліотечних лавок, дворів.

7.Нові послуги бібліотеки:

 – Бібліотечна група подовженого дня;

 – Бібліотечна школа виконання домашніх завдань – можна залучати  вчителів – пенсіонерів, студентів – волонтерів, бібліотекарів – педагогів.

 – Послуги бібліотечного гувернера (няні), бібліосад – батьки можуть спокійно залишати на деякий час своїх дітей, а бібліотекарі можуть організувати цікаве дозвілля малечі.

 

Метки:


Оставить отзыв