Письменник пише, щоб його прочитали, мало того, він ще й хоче одержати відгук на своє творіння. А гарний відгук, як відомо, іноді буває ціннішим, ніж вдала стаття. Шановні школярі, учні 4-5 класу!!! Цей конкурс – для ВАС! Взяти в ньому участь можуть ВСІ учні 4-5 класів загальноосвітніх закладів України. Він виявить найпрацьовитішого, найуважнішого і грамотного читача, який вміє добре розібратися в прочитаному і ясно й виразно висловити своє ставлення до твору. Візьміть участь у щорічному регіональному конкурсі „Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу”!
Конкурс проводиться в три етапи:
I етап (шкільний) – з 1 вересня до 30 жовтня
II етап (районний, міський) – з 1 до 15 листопада
III етап (регіональний) – з 20 до 30 листопада.
Вимоги до відгуку:
1. у відгуку треба дати аналіз художнього твору, а також своє ставлення до нього;
2. обсяг – не менше 1 сторінки рукописного тексту формату шкільного зошита, написаний чітким розбірливим почерком;
3. вказати прізвище, ім’я, клас та навч. заклад, а також прізвище, ім’я, по батькові вчителя, який готував учня.
Вимоги до твору, на який надається відгук:
1. Твір має бути написаний українською мовою, а не перекладений з інших мов;
2. Твір має бути виданий вперше, не раніше 2006 року;
3. Обсяг твору має становити не менше 50 сторінок. Вчіться писати відгуки і підключайтеся до конкурсу!
Пропонуємо наступний орієнтовний план створення і оформлення творчої роботи читача-дитини. Титульна сторінка називається
«Давайте знайомитись – це я!». Тут автор повинен написати своє ім’я, призвіще, назву проекту, школу, рік, місто. Також можна прикрашати цю сторінку своєю фотокарткою – знайомитись так знайомитись!
«Це моя книга» – тут дитина вказує автора книги, її назву, вихідні дані твору, рік, місце видавництва. Ця сторінка, як і всі попередні, яскраво оформлена: візерунки, орнаменти, малюнки здатні створити у дитини і дорослого особливий настрій під час перегляду творчої роботи. Наступний розділ присвячується історії створення книги, розповіді про автора твору.
«Історико-географічний» розділ – в ньому діти пишуть про місце, де розгортаються події, які відбуваються в книзі, згадують при цьому континенти, країни, міста. Найтямущі книжкові дослідники навіть малюють карти, на яких вказані маршрути подорожей героїв твору.
«Емоційне перехрестя» або «Перехрестя думок». Цей розділ допомагає дітям розкрити свої емоції і внутрішні переживання під час читання улюбленої книги. Поділитися, чому і чим вона сподобалася (долею героїв, їхні вчинки та поведінка, спосіб життя чи самі події, які почуття викликала, хто із героїв був би хорошим другом і чому?). В цьому розділі дитина також може розмістити власні поетичні твори, стосовно улюбленої книги, якщо має такі творчі здібності.
«Я – декоратор і костюмер». Це твердження потрібно дитині довести за допомогою пензля і олівця. До найбільш яскравого і улюбленого епізоду книги дитина спробує намалювати ілюстрацію, де будуть зображені герої та навколишні декорації, їх костюми. Це багато розповісти про свого господаря, а також – про автора костюма.
«Ми читали всією сім’єю». Ця сторінка вкрай цікава і важлива. Відомо, що багато батьків читають разом з дітьми і обговорюють прочитане вголос. Це важливо і для дорослих, і для маленьких членів родини. Батьки можуть взяти участь у написанні творчої роботи своєї дитини. Це не означає писати за нього. Спостерігаючи за творчим процесом здійснення завдання, батьки повинні вносити свій посильний вклад порадами. У даному випадку такий вклад може стати відгуком дорослої людини про книгу, яку прочитала його дитина.
«Реклама-рекомендація». У цьому розділі дитина пропонує іншим одноліткам докази необхідності прочитання даної книги.
«Словниковий реквізит». У цьому розділі дитина показує свою самостійну роботу в пошуку значення незнайомих слів. Такі слова діти виписують окремо з книги і вказують їх значення, попрацювавши зі словниками.
«Бібліографічні титри». Учні сучасних навчальних закладів вчаться правильно оформляти свої дослідження: роботу повинен завершувати список використаної літератури.