Миколаївська обласна бібліотека для дітей ім. В.Лягіна - Бібліотека - читачам













     Бібліотека - читачам  Організація роботи з дітьми дошкільного віку в Україні. Вип.3

Принципи і методи виховання та навчання дошкільників

  • Бобир В. Розвиваємо діалектичне мислення дошкільнят / В. Бобир // Дошкільне виховання. - 2013. - N 10. - С. 16-19.
    Автор статті розповідає, що таке діалектичне мислення і як розвити такий тип мислення у дошкільнят?
  • Богуш А. Духовність у вимірі мистецтва / А. Богуш // Дошкільне виховання. - 2013. - N 9. - С. 3-5.
    Щоб сприяти духовному розвитку вихованців, педагогам слід самим керуватися в житті духовними цінностями, глибоко розуміти поняття духовності, завдання відповідної роботи з дітьми. Зорієнтуватися в цьому складному питанні практикам допоможе подана стаття.
  • Гавриш Н. Книга - незамінний засіб духовно-морального виховання / Н. Гавриш // Дошкільне виховання. - 2013. - N 9. - С. 9-12.
    Автор пропонує поміркувати, яким же має бути процес наближення дитини до книжки та книжки до дитини, які твори слід добирати для дитячого читання, як транслювати малюкам книжкову та життєву мудрість.
  • Імбер В. Формуємо комбінаторні уявлення дітей / В. Імбер // Дошкільне виховання. - 2013. - N 11. - С. 7-9 : ілюстр. кольор.
    Автор статті подає поради щодо формування елементарних комбінаторних уявлень і вмінь дітей.
  • Лохвицька Л. В. Психологічні засади розвитку моральної "Я" - концепції дошкільника у контексті власної безпеки / Л. В. Лохвицька // Безпека життєдіяльності. - 2013. - N 11. - С. 29-34.
    У статті приводиться аналіз основних досліджень щодо розгляду питання особистісного розвитку і морального виховання на етапі дошкільного дитинства.
Пізнаємо світ

  • Григоренко Г. Щоб навчати, треба знати : методичні рекомендації з формування основ споживчої культури/ Г. Григоренко, Р. Жадан // Дошкільне виховання. - 2013. - N 8. - С. 26-28.
    Які споживчі знання потрібні педагогові, і які уявлення маємо формувати у дітей - роз’яснюють компетентні науковці.
  • Семінович А. Впровадження інтерактивних засобів і форм організації навчання з питань безпеки життєдіяльності дитини в дошкільних навчальних закладах Волинської області : [досвід роботи] / А. Семінович, Л. Богданович // Безпека життєдіяльності. - 2013. - N 12. - С. 24-25
  • Чічігіна О. Відкриваємо світ професій : [заняття для старших дошкільнят] / О. Чічігіна // Дошкільне виховання. - 2013. - N 11. - С. 23-27.
    Пізнання світу сучасних професій – це невід’ємна складова формування світогляду дошкільнят. Подаються приклади пізнавальних інтегрованих занять, на яких дітей ознайомлять з професіями: "Професія – артист цирку", "Підкорювачі небес"(професія – пілот, штурман, стюардеса).
  • Шелестова Л. Предмети навколо нас : освітня робота зі старшими дошкільнятами протягом тижня / Л. Шелестова // Дошкільне виховання. - 2013. - N 10. - С. 22-24 : фот.цв.
    У статті подається послідовність розкриття вступної теми до циклу «Предмети навколо нас» протягом тижня. Знайомство з історією деяких предметів та створення умов для творчого їх використання.
Природознавство
  • Ботвіновська О. Як посварилися повітря, вода та грунт : дослідницьке заняття для середньої групи / О. Ботвіновська, С. Якименко // Дошкільне виховання. - 2013. - N 7. - С. 32-33 : фот. кольор.
    Досліди з повітрям, водою та грунтом допомагають малятам усвідомити суть цих природних явищ. У статті подається приклад заняття, в якому поєднані досліди з цікавим оригінальним сюжетом та творчим завданням.
  • Вишневська І. Таємниці лісу : інтегроване заняття з використанням коректурних таблиць для старших дошільнят / І. Вишневська, С. Алексюк // Дошкільне виховання. - 2013. - N 10. - С. 30-32 : фот. кольор.
    Коректурна таблиця – це інформаційно-ігрове поле, поділене на клітинки, заповнені предметними картинками, символами, буквами, геометричними фігурами тощо; при роботі з таблицею встановлюють максимальну кількість різнопланових зв’язків.
  • Майданюк А. Загадковий іній : спостереження у природі для старших дошкільнят / А. Майданюк // Дошкільне виховання. - 2013. - N 12. - С. 28-29.
    Поданий конспект допоможе організувати незвичайне спостереження і сформувати у дітей уявлення про іній як стан води.
  • Пявка Т. Гостинці для звірят : інтегроване заняття для дітей раннього віку / Т. Пявка // Дошкільне виховання. - 2013. - N 11. - С. 34-35 : фот. кольор.
    У статті наведено приклад інтегрованого заняття, яке допоможе ознайомити дітей з тваринами, що живуть у лісі.

Українознавство
  • Коваленко А. Ми - українці : заняття для старших дошкільнят / А. Коваленко, Ю. Сікало // Дошкільне виховання. - 2013. - N 8. - С. 31-32 : фот. кольор.
    Подане заняття допоможе розширити знання дітей про характерні риси українців – звичаї, мову, народне вбрання, національні страви, інші елементи побуту та мистецтва.
  • Кулик М. В гостях у гончаря : заняття для молодших дошкільнят / М. Кулик // Дошкільне виховання. - 2013. - N 8. - С. 35-36.
    Освітня лінія Базового компонента дошкільної освіти "Дитина у світі культури" передбачає формування у дітей художньо-продуктивної компетенції. Чудовим засобом для реалізації цих завдань є народні промисли. Під час цього заняття діти не лише ознайомляться з одним із найдавніших ремесел, а й відчують себе творцями оригінальних гончарних виробів.
  • Сергійчук Т. Чумацькими шляхами : заняття для старших дошкільнят / Т. Сергійчук, В. Осадчук // Дошкільне виховання. - 2013. - N 8. - С. 33-34 : фот. кольор.
    Автор пропонує уявну подорож Батьківщиною, під час якої діти ознайомляться з великими містами України, їхніми визначними місцями, збагатять свої уявлення про природу і культуру різних регіонів нашої держави.
  • Степачова Т. Вінок калиновий сплітаю зі звичаїв рідного краю : проект ознайомлення дітей середньої групи з народним мистецтвом / Т. Степачова // Дошкільне виховання. - 2013. - N 9. - С. 28-29.
    Автор пропонує план реалізації проекту.
Математика

  • Білоусько Л. В. Сучасні підходи до логіко-математичної компетентності у дітей старшого дошкільного віку / Л. В. Білоусько, В. І. Барабаш // Обдарована дитина. - 2013. - N 10. - С. 2-8.
    Логіко-математична компетентность дошкільника – це одна з важливих характеристик математичного розвитку дитини. У статті розглядається три компоненти які включає логіко-математична компетентність: сенсорний, інтелектуальний, творчий.
  • Зайцева Л. Дошкільнятам про числа і цифри / Л. Зайцева // Дошкільне виховання. - 2013. - N 12. - С. 10-13.
    Етапи ознайомлення дошкільнят з цифрами та прийоми ознайомлення з писаними цифрами.
  • Щербакова К. Математика розум упорядкує / К. Щербакова // Дошкільне виховання. - 2013. - N 7. - С. 19-22 : фот. кольор.
    Автор статті подає практичні поради, які фахові вміння потрібні педагогові, щоб математика справді «розум упорядкувала».
Читання та розвиток мовлення

  • Богуш А. Мовленнєвий портрет п'ятирічної дитини / А. Богуш // Дошкільне виховання. - 2013. - N 7. - С. 6-10 : фот. кольор.
    Важливим показником інтелектуального розвитку п'ятирічної дитини є її мовлення. Автор статті для орієнтиру педагогам подає мовленєвий портрет п'ятирічної дитини.
  • Гончаренко О. Р. Розвиток мовленнєво-творчих здібностей дітей дошкільного віку / О. Р. Гончаренко // Обдарована дитина. - 2013. - N 8. - С. 25-30; продовж. див.: N 9. - С. 33-36.
    У статті наведені фрагменти занять у молодшій груп, та приклади різних типів ігор.
  • Гончарова Н. Подорож до королівства "Рік" : заняття з грамоти для старших дошкільнят / Н. Гончарова // Дошкільне виховання. - 2013. - N 11. - С. 31-33 : ілюстр. кольор.
    Щоб заняття з грамоти були цікавими, доцільно будувати їх у формі подорожей. Надається зразок заняття, в якому вміння робити звуковий і складовий аналіз слів та знання про пори року допоможуть малятам визволити з біди неслухняне мишеня.
  • Крутій К. Л. Медіадидактичні особливості використання мультфільмів як засобу навчання мови і розвитку зв'язного мовлення дошкільників : [методичні поради] / К. Л. Крутій // Обдарована дитина. - 2013. - N 7. - С. 20-26.
  • Ланєнкова О. С. Добрий друг - казка, або усна народна творчість як виховний засіб : [методичні поради для вихователів дитячих садків] / О. С. Ланєнкова // Обдарована дитина. - 2013. - N 10. - С. 28-30.
    Чому саме казки є одним з найбільш ефективних засобів для виховання, навчання дошкільнят.
  • Лук’яненко І. На зимовому узліссі : комплексне заняття з розвитку мовлення для дітей середньої групи / І. Лук’яненко // Дошкільне виховання. - 2013. - N 12. - С. 23-25.
    Щоб створити атмосферу щирого, захопливого, дружнього спілкування автор запрошує малят у казку В. Сухомлинського «Зайчик і Місяць».
Заняття з логопедом
  • Кириллова Ю. Медвежата и ежата : логопедическое занятие по теме "Звук Ж" : [конспект занятия] / Ю. Кириллова // Здоровье детей . - 2013. - N 11. - С. 30-33 : цв. ил.
  • Кожевнікова Т. Творчий тандем учителя-логопеда та вихователя : "логопедизація" режимних моментів : [досвід роботи] / Т. Кожевнікова, І. Ганзевич // Дошкільне виховання. - 2013. - N 10. - С. 25-27 : фот. кольор.
  • Недорезова Е. Пошаговая логотерапия : материал для занятий родителей с ребенком : [материал посвящен звукам Б - П и В - Ф] / Е. Недорезова, Н. Дрынина // Здоровье детей . - 2013. - N 10. - С. 26-29 : фот. цв.
  • Недорезова Е. Пошаговая логотерапия : материал для занятий родителей с ребенком. Шаг ІІ : [материал посвящен звукам Д и Т] / Е. Недорезова, Н. Небылицина // Здоровье детей . - 2013. - N 11. - С. 26-29 : фот. цв.
Фізичний розвиток

  • Єфименко М. Ранкова гімнастика пробудження : [методичні та практичні поради] / М. Єфименко // Дошкільне виховання. - 2013. - N 11. - С. 10-13.
  • Єфименко М. Фізкультура в дитсадку: час змін / М. Єфименко // Дошкільне виховання. - 2013. - N 8. - С. 18-19.
    Автор статті, науковець і практик з 30-річним стажем, розповідає, як ведеться фізкультурно-оздоровча робота в дитсадках і які зміни на часі.
  • Гаращенко Л. Способи організації дітей на фізкультурному занятті : здоров'язбрежувальний підхід / Л. Гаращенко // Дошкільне виховання. - 2013. - N 10. - С. 9-12 : фот. кольор.
  • Журавель В. Ігри з м'ячем для сенсорного розвитку / В. Журавель // Дошкільне виховання. - 2013. - N 12. - С. 14-16.
    Універсальним засобом є ігри з м’ячем, які, окрім фізичного гарту, сприяють розвитку психічних процесів, становленню інтелектуальної, вольової, соціальної сфер особистості дитини.
  • Зброжек О. Фітбол-гімнастика в дошкільному закладі / О. Зброжек // Дошкільне виховання. - 2013. - N 7. - С. 34-36 : фот. кольор.
    Дедалі більшого поширення набули ігри з м’ячем, зокрема фітбол-гімнастика. Про те, як проводити таку гімнастику в дошкільному закладі, ділиться досвідчений фізінструктор.
  • Пенчева Е. "Пилатес" для дошкольников / Е. Пенчева // Здоровье детей . - 2013. - N 12. - С. 37-40 : фот. цв.
    Популярная система упражнений пилатес, изобретенная Джозефом Пилатесом около ста лет назад. За время своего существования эта система успела развиться и стать одним из основных направлений фитнеса.
  • Пенчева Е. Крепкая спинка : гимнастика для дошкольников / Е. Пенчева // Здоровье детей . - 2013. - N 10. - С. 22-25 : фот. цв.
    Автор статьи предлагает вниманию воспитателей, педагогов и родителей комплекс упражнений на координацию движений, на равновесие, на коррекцию осанки, на расслабление и подвижные игры.
  • Пономаренко С. Допоможи їжачкові : фізкультурне заняття для дітей раннього віку / С. Пономаренко // Дошкільне виховання. - 2013. - N 10. - С. 32-33 : фот. кольор.
Творча майстерня

  • Звонарьова Н. У Музеї пір року : віртуальна екскурсія для старших дошкільнят / Н. Звонарьова, Л. Макушева, С. Мітлицька // Дошкільне виховання. - 2013. - N 9. - С. 30-31.
    Знайомство з творчістю великих живописців та композиторів. Репродукції картин про пори року.
  • Савченко Л. Пісочна анімація розвиває й оздоровляє : заняття для середньої групи / Л. Савченко, О. Грязєн // Дошкільне виховання. - 2013. - N 7. - С. 30-31 : фот. кольор.
    Однією з нових ефективних розвивальних технологій є пісочна анімація, що поєднує мистецьку діяльність та засоби психічного й фізичного оздоровлення дітей. Про її особливості, розвивальний та оздоровчий ефекти, а також використання в роботі з дітьми читайте в статті.
  • Степаненко Н. П. Декоративне малювання як засіб пізнання розвитку естетичного сприйняття дошкільнятами навколишнього світу / Н. П. Степаненко // Обдарована дитина. - 2013. - N 8. - С. 30-38
    У статті наведені етапи навчання образотворчій діяльності дошкільнят та система занять з декоративного малювання за мотивами Яворівського розпису.
  • Усенко Л. Портрет Сніговичка для друзів : заняття для молодших дошкільнят / Л. Усенко // Дошкільне виховання. - 2013. - N 12. - С. 26-27.
    У статті пропонується заняття з використанням елементів ТРВЗ (теорія рішення винахідницьких задач), на якому діти малюють снігового друга методом штампування.
  • Шульга Л. До духовності через образотворче мистецтво / Л. Шульга // Дошкільне виховання. - 2013. - N 9. - С. 22-23.
    Дуже важливо, щоб ознайомлення дітей з образотворчим мистецтвом не перетворилося на формальні заняття, а стало справжніми зустрічами з красою. Як досягти цієї мети, дізнайтеся зі статті.
Музичне виховання

  • Березовська Т. Таємниці морських глибин : конспект тематичного музичного заняття для дітей старшого дошкільного віку / Т. Березовська // Музичний керівник. - 2013. - N 8. - С. 14-19 : фот.
  • Демидова С. Зимова казка : конспект домінантного заняття для дітей середнього дошкільного віку / С. Демидова // Музичний керівник. - 2013. - N 12. - С. 8-15.
    Чому б не вирушити разом із вихованцями на пошуки справжньої зимової казки і не перетворити музичне заняття на театралізоване дійство.
  • Дубровіна І. Дивовижне місто Танцю : конспект підсумкового музичного заняття для дітей старшого дошкільного віку / І. Дубровіна // Музичний керівник. - 2013. - N 11. - С. 11-17.
    Як влаштували танцювальне свято на музичному занятті, запропонувавши дітям захоплюючу подорож до міста Танцю.
  • Звонарьова Н. У Музеї пір року : віртуальна екскурсія для старших дошкільнят / Н. Звонарьова, Л. Макушева, С. Мітлицька // Дошкільне виховання. - 2013. - N 9. - С. 30-31.
    Знайомство з творчістю великих живописців та композиторів. Музичні записи про пори року.
  • Клименкова Т. Клоун в гостях у малят : конспект музичного заняття-розваги для дітей молодшого шкільного віку / Т. Клименкова // Музичний керівник. - 2013. - N 7. - С. 14-17 : фот.
    Знайомство дітей із ляльковим театром. Додаток: музично-дидактична гра «На чому я граю?»
  • Криворучко С. Космічна подорож : конспкект тематичного заняття для дітей старшої групи / С. Криворучко // Музичний керівник. - 2013. - N 8. - С. 21-25 : фот.
    Музичне заняття з дивовижними комічними пригодами в поєднанні з піснями, іграми і танцями.
  • Методичні рекомендації щодо організації діагностики музичного розвитку дітей дошкільного віку : [пам’ятка для музичного керівника] // Музичний керівник. - 2013. - N 12. - С. 40.
  • Миргородська Л. Українські дошкільнята дуже люблять танцювати / Л. Миргородська // Дошкільне виховання. - 2013. - N 8. - С. 37-39.
    До святкування 22-ї річниці Незалежності нашої держави добірка українських таночків.
  • Романюк І. Діагоностика музичного розвитку дітей дошкільного віку / І. Романюк // Музичний керівник. - 2013. - N 12. - С. 30-39
    Авторська методика діагоностики особливостей музичного розвитку дітей дошкільного віку, яка дасть змогу продіагностувати музичні здібності дітей легко й професійно.
  • Хомуленко Л. Клоуни : тематичне музичне заняття з елементами розваги для старших дошкільнят / Л. Хомуленко // Дошкільне виховання. - 2013. - N 7. - С. 37-40 : фот. кольор.
    Мета заняття: навчити відчувати відтінки музики та розширити знання про професію клоуна.
  • Швайгерт Н. Чарівну силу музики - дітям щодня / Н. Швайгерт // Дошкільне виховання. - 2013. - N 9. - С. 32-34.
    Автор ділиться досвідом успішного використання можливостей музичного мистецтва повсякденно у різних формах роботи.
  • Шуть М. Розвиток креативності дітей на музичних заняттях / М. Шуть // Музичний керівник. - 2013. - N 8. - С. 4-13 : фот.
    Використання на музичних заняттях творчих завдань та ігор формуватиме внутрішній світ дітей, розвиватиме їхній інтелект, художню увагу, активізуватиме дитячу пам'ять, спостережливість та інтуїцію.
  • Ядаменко О. Дитячий квест на музичних заняттях із дошкільниками / О. Ядаменко // Музичний керівник. - 2013. - N 10. - С. 26-30 : фот.
  • Яценко С. Музикотерапія на заняттях з дітьми дошкільного віку / С. Яценко // Музичний керівник. - 2013. - N 7. - С. 19-26 : фот.



© 2008 - 2017. Всі права захищені. Copyright Миколаївська обласна бібліотека для дiтей ім. В.Лягіна та партнери.  При використанні матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове.